1.
Produkter
Vi
reserverar oss för slutförsäljning och eventuella fel (t.ex. på bild eller i
text) i webshopen, i produktbeskrivningarna eller i lagerinformationen. vi har
rätt att när som helst korrigera, ändra eller uppdatera informationen.
2.
Beställning
Genom att
genomföra ett köp accepterar Kunden Villkoren. Kunden förbinder sig därmed att
följa Villkoren i sin helhet. Beställning kan göras i webshopen. Vid eventuella frågor kan ni kontakta oss via e-posten info@swedalfastighet.se. Vi förbehåller oss rätten att
konsolidera beställningar från en och samma Kund till samordnade leveranser på
fasta leveransdagar om dessa individuellt har ett ordervärde understigande 500
kr.
3.
Leverans
Aktuell
leveranstid och fraktavgifter anges i webshopen i samband med beställning. Vid
telefonbeställning kan aktuell frakt och leveranstid anges vid förfrågan. För
beställningsvaror kan dock fraktavgift komma att tas ut efter leverans. Kunden
har inte rätt till någon ersättning för försenad leverans om detta inte
särskilt avtalats.
Som företagskund kan du få din leverans som företagspaket med PostNord. Leveranstiden är normalt 1-3 vardagar och PostNord levererar generellt sina försändelser vardagar mellan kl.7-17. Beställningen kan vara uppdelad i flera leveranser.
4.
Miljö och kvalitet
Swedal fastighet
AB är miljöcertifierade enligt ISO 14001:2015 och har alltid för avsikt att
leverera miljöanpassade produkter som framtagits med minsta möjliga påverkan på
vår natur. Vi är kvalitetscertifierade enligt ISO 9001:2015 och bedriver ett
omfattande kvalitetsarbete inom ramen för företagets verksamhetssystem. Swedal
fastighet AB är kvalificerad enligt ISO 4500: 2018 arbetsmiljö.
5.
Fakturering och betalningsvillkor
Vid
fakturabetalning ska Kunden erlägga betalning senast 15 dagar från
fakturadatum. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 8 % från
fakturans förfallodag. Pappersfaktura debiteras med 29 kr per faktura. Vid
fakturabetalning kan Office Depot komma att genomföra en kreditupplysning. På webshopen
går det även bra att betala med konto- och betalkort.
6.
Reklamation
Vid
eventuella fel på produkter, eller om innehållet i leveransen avviker från
beställningen ska det reklameras inom 7 dagar från ankomstdatum.
Leverans
Företagspaket
Som företagskund kan du få din leverans som företagspaket med PostNord.
Leveranstiden är normalt 1-3 vardagar och PostNord levererar generellt sina
försändelser vardagar mellan kl.7-17. Beställningen kan vara uppdelad i flera
leveranser.
Kollin =
Leveranser sker i första hand till 1. Godsmottagning 2. Reception. I annat fall levereras kollin till det
våningsplan som står i leveransadressen, förutsatt
att det går att använda hjulförsedda hjälpmedel (t.ex. en pirra och inga hinder
på vägen som trappor eller grus)
Pall = Leveranser sker i första hand till 1.
Godsmottagning 2. Reception. I annat fall sker leveransen fram till
porten eller innanför porten/godsmottagning så länge det går att dra
in pallen.
GDPR – LAGEN OM BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER
GDPR står för General Data Protection Regulation och är en ny dataskyddsförordning från EU som kommer bli en lag i alla EU:s medlemsländer från 25 maj 2018. GDPR kommer ersätta den nuvarande lagen Personuppgiftslagen (PUL). Lagen är till för att skydda individers integritet och avser att modernisera, harmonisera och förstärka skyddet inom EU.
Inom varje EU-medlemsland finns en tillsynsmyndigheten som kommer kontrollera detta. I Sverige heter denna myndighet Integritetskyddsmyndigheten, tidigare Datainspektionen. På deras hemsida finns mer information och hjälp som du kan ta del av för att ta reda på vad du behöver göra. https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/
Kontrollbolaget som personuppgiftsansvarig
All behandling av personuppgifter om dig som kund, användare eller deltagare på våra utbildningar är vi personuppgiftsansvariga över när du beställer Kontrollbolagets och QMP1090s tjänster, kontaktar oss eller anmäler dig till någon av våra utbildningar. Vad vi gör, eller inte gör, med dina personuppgifter har vi beskrivit i vår Integritetspolicy.
Grundläggande principer i GDPR
Lagen bygger på 7 grundläggande principer:
Laglighet, korrekthet och öppenhet
Ändamålsbegränsning
Uppgiftsminimering
Korrekthet
Lagringsminimering
Integritet och konfidentialitet
Ansvarsskyldighet
Vad de grundläggande principerna innebär kan du läsa om på Integritetsskyddsmyndighetens hemsida.
__________________________________________________________________________________________________________